Visita i reunió amb Ot Pi, campió del món de biketrial

Ot Pi 1

El passat divendres 21 de març, el grup de treball e-bike, vam tenir l’honor de rebre a l’Ot Pi, campió del món de biketrial, i antic director general de Bicicletes Monty.

Vam parlar del projecte que tenim en ment i com l’estem desenvolupant. També de les necessitats del mercat i perquè el món de la bicicleta eléctrica està desenvolupant-se de la manera que ho està fent, i quines solucions i possibilitats té.

Aquesta reunió va servir per posar sobre la taula qüestions com ara perquè el món va direcció a la promoció del transport sostenible, polítiques de subvencions a energies renovables  i com ens afecta al nostre dia a dia.

Vam buscar punts en comú pel que fa al tipus d’usuari que es vol per al producte que s’està estudiant, i vam arribar a la conclusió que el target seria el d’una persona d’uns 40 anys, que el que vol és anar amb bicicleta i no cansar-se, poder-la utilitzar en el seu dia a dia, i no rebutjar-la per falta de comoditat o fatiga.

També vam parlar de les smart cities i del funcionament de programes de transport aplicats actualment com ara el bicing, que té un munt d’usuaris però també molts inconvenients, com ara el cost (manteniment, transport de bicicletes i vandalisme). Vam concloure que el fet que la ciutat de Barcelona tingués un fort pendent cap al mar és un handicap per als usuaris, que normalment fan el trajecte de muntanya cap al mar, o en trajectes plans, i que molt pocs l’agafen en direcció contraria (cosa que provoca la saturació d’estacions en les zones baixes i que es buidin molt ràpidament les estacions de les zones més elevades).

Aquí és on vam observar conjuntament, que si s’introduís un model de bicicletes elèctriques, on l’usuari no hagués de fer un esforç excessiu per als seus desplaçament, i es pogués per exemple, no arribar suat a la feina, aquest tindria molt a guanyar respecte altres mitjans de transport com ara les motocicletes o els ciclomotors.

També vam parlar del futur, de com el turisme afecta a la nostra societat i cap a quin tipus de model va. Un tipus de turisme que podria potenciar el de la bicicleta elèctrica és el de rutes per tot Catalunya per fer turisme rural i diferents activitats (gastronòmiques, culturals…) que dinamitzarien les zones més rurals i castigades per la crisi, generant així noves oportunitats i llocs de feina. Així com, poder fer conèixer als molts turistes que visiten Barcelona, que Catalunya no s’acaba a Collserola, que hi ha un més enllà per descobrir, i que es pot fer sobre una bicicleta.

Un cop situats en aquest termes, es vam centrar més en les especificacions tècniques. En què volem, com ho podem fer, i què ens permet la normativa vigent. Es va parlar del tipus d’arrancada de la bicicleta, del seu pes, del tipus de pedaleig i les marxes que pot arribar a tenir.

Un punt que va donar molt de sí va ser el de les bateries, que va donar lloc a un debat sobre la seva durada, el cicle de vida (número de recàrregues), la seva garantia i fabricació, i també la seva ubicació física sobre la bicicleta, el seu preu, el pes i el volum.

Finalment, ens va mostrar la seva col·lecció de bicicletes (algunes de fa més de 100 anys) i ens vam fixar en la seva evolució i millores al llarg del temps.

A més a més, l’Ot Pi ens va donar la seva predisposició en ajudar-nos en tot el que faci falta amb el projecte. I ens va proposar la visita d’una de les seves persones de confiança a l’empresa.