Disseny d’un Aparell per a la Recerca de Víctima d’Allaus (ARVA)

ARVA és l’acrònim en francès de “Appareil de Recherche de Victimes d’Avalanches”. En anglès, avalanche transceiver. Ja us podeu imaginar que es tracta d’un dispositiu la funció del qual és la cerca de víctimes d’allaus, mitjançant un transceptor.

ARVA Skadi

Un dels primers dispositius d’aquest tipu va ser l’ARVA Skadi, un dispositiu analògic, desenvolupat a l’any 1968.

Des d’aleshores fins ara, els ARVA han passat a ser majoritariament digitals, entre altres millores bàsiques pel funcionament òptim del producte.

L’objectiu del projecte és l’estudi del disseny d’un Aparell de Recerca de Victimes d’Allaus (ARVA), que en un principi constarà dels apartats principals: estat de l’art, estudi de precedents i usuaris, definició tecnològica, materials i procès de fabricaició, i estudi econòmic.

Els estudiants que estem treballant en el projecte ARVA som:

• la Sandra Martínez i
  • l’Andrea Guerra, totes dues estudiants de disseny industrial
  • el Marc Ramiro, estudiant d’informàctica
  • Fernando Garcia Marín.

El nostre tutor és en Sergi Sanchez, del departament d’Arquitectura de computadors, qui va proposar inicialment el projecte.

Grup de gestió àgil de projectes multi-disciplinaris a la EPSEVG